Class on German / Deutscher Unterricht

For educators around the world who use Construct 2 in classrooms

Post » Mon Apr 07, 2014 7:58 am

Ich kann keine Gruppe gründen, ohne jemanden hinzuzufügen...^^

Vllt jemand von euch, der schon deutsche ConstructFreunde hat?
https://www.helmade.com
Check out our start-up and configure your own helmet in true 3D.
B
45
S
12
G
11

Post » Mon Apr 07, 2014 9:53 am

https://www.facebook.com/groups/1423558307894253/

Soo Leute, hier ist sie also! :D Seid so frei und ladet alle ein, die des deutschen mächtig sind und C2 benutzen.

Sooo, finally here it is! Feel free to invite every german speaking around!
B
45
S
12
G
11

Post » Sat Apr 19, 2014 12:32 pm

My Boys (9 and 11 years old) wanted to "program a game like "Fl*pp* B+++".

So I searched the web for development environment for simple games. I found and downloaded C2 and we started "developing" a simple shooter (of course as they are boys)...

We found that C2 offers great instant gratification but I really needed to help them with finding the right events and actions as their english is not so fluent,

A german version would be really cool for them!
Do you plan on releasing international versions of C2?

I would offer my support to provide you with german translations/ressources.
At least for the initial version. And I would agree on doing that for a full version in return ;-)
B
3

Post » Tue Apr 22, 2014 2:23 pm

xdmann wrote:My Boys (9 and 11 years old) wanted to "program a game like "Fl*pp* B+++".

So I searched the web for development environment for simple games. I found and downloaded C2 and we started "developing" a simple shooter (of course as they are boys)...

We found that C2 offers great instant gratification but I really needed to help them with finding the right events and actions as their english is not so fluent,

A german version would be really cool for them!
Do you plan on releasing international versions of C2?

I would offer my support to provide you with german translations/ressources.
At least for the initial version. And I would agree on doing that for a full version in return ;-)

ich bin ziemlich sicher, dass ich mal irgendwann gelesen habe dass man nur eine xml datei oder ähnliches im C2 verzeichniss nehmen muss und diese nach belieben abändern kann .. nagel mich aber nciht drauf fest ^^

EDIT:
Diese Datei musst du übersetzen ;)
C:\Program Files\Construct 2\languages\en-US.xml
B
27
S
7
G
3

Post » Sun Nov 23, 2014 9:14 am

Die deutsche Facebookgruppe dazu ist doch bestimmt auch nicht wirklich aktiv, oder? ^^

The german Facebook group isn't really active either, is it?
Visual Novel 'Engine' in 100 Events
if you ever have to choose between buying Construct 2 on scirra.com or on Steam, read this: Review
B
22
S
9
G
1

Post » Sun Dec 28, 2014 11:07 pm

Ist aus dem hier einmal was geworden?
B
40
S
8
G
3

Post » Thu Jan 22, 2015 11:27 pm

@Everade
Aus den deutschen Tutorials nicht, soweit ich weiss. Die Facebook-Gruppe gibt es ist aber (immer noch) sehr inaktiv. Vielleicht können wir das ja nochmal ankurbeln!
B
45
S
12
G
11

Post » Fri Jan 23, 2015 5:27 pm

@Beaverlicious
Ich hab mir vor ein paar Monaten mal die Mühe gemacht 2 Tutorials von Ashley zu übersetzen.
Insgesamt gibt es sehr wenige Übersetzungen, geschweige den eigene deutsche Tuts.
B
40
S
8
G
3

Post » Fri Jan 23, 2015 5:57 pm

Ja stimmt wohl. Ich denke es besteht einfach kein Bedarf. Die meisten sind scheinbar der englischen Sprache mächtig.;-)
B
45
S
12
G
11

Post » Fri Jan 23, 2015 6:17 pm

Misch mich da mal mit ein. Der Großteil der Community hier ist englischsprachig, deshalb wird eine solche Gruppe nicht viel Nutzen haben, außer vielleicht Erfahrungen auszutauschen. Da ja jeder heutzutage Englisch spricht, macht das wohl kaum Sinn, alle gegenwärtigen Tutorials in Deutsch zu übersetzen. Notfalls kann man das immer noch mit einem Übersetzerprogramm machen.

Ich persönlich schreibe meine Tutorials auch in englisch. Ich habe auch all meine Internetseiten, welche mit dem Thema Construct 2 zu tun haben, in englisch geschrieben, da der Aufwand zweisprachig zu fahren zu Groß ist, für das, dass nur ein kleiner Prozentsatz hier deutsch spricht und zugleich keine Ahnung von englisch hat.

Ein weiters Problem bei deutschsprachigen Tutorials ist, dass C2 selbst in Englisch ist und eine gute Übersetzung des Programmes schwer und aufwendig ist.

Nur meine persönliche Meinung ;)

---

The majority of this commuinty speaks english, so I guess such a group is only usefull to share experiences with C2 or plugins. But there would be no need to translate or write tutorials in german.

I personally write all my tutorials in english, even my websites regarding to construct 2 are written in english due the fact that only a small part of this community speaks german. Otherwise I have to manage 2 languages.

Just my personal opinion ;)
Image Image iTunes: Match3 | Google Play: Match3
B
109
S
39
G
31

PreviousNext

Return to Education and Construct 2