FarCry 2

Chat about anything not covered in these forums, but keep it civil!

Post » Fri Oct 31, 2008 3:18 am

FarCry 2 looks just as good as Crysis, if not even better in certain ways... yet runs about 5x the frame rate.

FarCry 2 > FarCry 1 > Crysis

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Fri Oct 31, 2008 4:08 am

I hope they release a demo at some point(someting publishers rarely do anymore, it seems) so I can check it out. *crosses fingers*
Moderator
B
98
S
37
G
19
Posts: 1,584
Reputation: 17,817

Post » Sat Nov 01, 2008 10:10 pm

I just got Far Cry 2 on D2D and love love love it!!!! The graphics are just amazing! I have it in DX10 mode with everything on FULL and 1440x900 screen RES. (I know thats not a great RES but it is "HD")

So here are some screens like Sol was talking about at full RES. They are all from the In Game intro so no spoilers...I think :|

http://img205.imageshack.us/img205/403/farcry21uw4.jpg

http://img151.imageshack.us/img151/6533/farcry22wk4.jpg

http://img134.imageshack.us/img134/1236/farcry23eg8.jpg

I took about 30 screenshots lol but don'y want to upload them all...Enjoy and GET THIS GAME!!!
B
6
G
4
Posts: 41
Reputation: 1,247

Post » Sun Nov 02, 2008 1:41 am

Yep :D

Looks just like mine xD

Great looking game, though I've had a few little niggly bugs with it so far, like some graphics glitches and it's crashed on me a couple of times (luckily I had saved not ling before though).

Overall I still rate it pretty high at this stage... pressing on with the missions will soon give me a better overview... providing I can get away from playing Sacred 2 for 5 minutes lol.

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Sun Nov 02, 2008 4:44 am

Well I finally finished both Crysis and Gears of War now, so I suppose I'd better buy Far Cry 2.
I notice the graphics, nice as they are, kinda play it safe for consoles. Still looks really nice, and if it runs as well as you guys say then it should be all good.
B
2
S
2
G
5
Posts: 156
Reputation: 1,962

Post » Sun Nov 02, 2008 4:59 am

[quote="AsparagusTrevor":63a21fdu]Well I finally finished both Crysis and Gears of War now, so I suppose I'd better buy Far Cry 2.
I notice the graphics, nice as they are, kinda play it safe for consoles. Still looks really nice, and if it runs as well as you guys say then it should be all good.[/quote:63a21fdu]

The console versions are cut down from the PC version... drastically. My mates XBOX360 sitting next to my PC looks completely shit-house. There is hardly any shadowing on the 360 version, the HDR is more like LDR, or NoDR... textures aren't as sharp, and the resolution is just not there.

PC version kinda makes the console versions look BAD.

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Sun Nov 02, 2008 5:14 am

That's good. I'm sick of games being cut down for PC, when PCs are generally much more powerful. I will buy FarCry 2, that will be my next game, it's decided.
B
2
S
2
G
5
Posts: 156
Reputation: 1,962

Post » Mon Nov 03, 2008 10:50 pm

i own a console cause i cant stand using mouse and keyb, and staring at a screen from like 1 foot n a half away, i like triggers, buttons n analog joysticks, wasd doesnt beat a joystick and clicking dont beat a trigger, plus i find on FPSs on pc have really unnatural looking movement online, the way guys move there heads so fast and jitter around cause a keyboard aint analog, lol

i also cant afford keeping hardware uptodate and i love halo 3!!!!1111one,
i have the first farcry, looks and like shit, and you can do a glitch with the shotgun where you can shoot real fast while reloading lol. this game looks cool tho
B
52
S
7
G
6
Posts: 1,945
Reputation: 7,610

Post » Mon Nov 03, 2008 11:31 pm

[quote="QuaziGNRLnose":3cunhvz7]i own a console cause i cant stand using mouse and keyb, and staring at a screen from like 1 foot n a half away, i like triggers, buttons n analog joysticks, wasd doesnt beat a joystick and clicking dont beat a trigger, plus i find on FPSs on pc have really unnatural looking movement online, the way guys move there heads so fast and jitter around cause a keyboard aint analog, lol

i also cant afford keeping hardware uptodate and i love halo 3!!!!1111one,
i have the first farcry, looks and like s**t, and you can do a glitch with the shotgun where you can shoot real fast while reloading lol. this game looks cool tho[/quote:3cunhvz7]

I love you Quazi... BUT;

Control pads for FPS games SUCK. Sorry, but they are so shitty for aiming and, well everything. Anyone who has played against me at an FPS game, and they use their beloved gamepad while I use the mouse and keyboard, lose... badly...

The reason people move so fast online is because they use the mouse... if you use a gamepad you are a sitting duck, slowwwwwwwwwwly turning to aim and fire. Using the mouse: Unrealistic? Maybe... Better? Definately!

I do agree with keeping PC hardware up to date though... consoles are a much more reliable long-term solution. I own a few consoles myself, and for certain games you can't beat a gamepad... just not FPS games. Learn to play with the mouse and keyboard and you will NEVER look back, trust me.

~Sol

P.S. Fallout 3 kicks serious ass by the way!

P.S.S. I can play FPS games with a gamepad on my PC as well... XBOX360 gamepad works just fine... sucks for FPS games though ;)
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Tue Nov 04, 2008 12:12 am

its not that id use a pad on a pc, thats stupid, im just saying its funner when everyones forced to use one like on a console, probably cause im usually bttr with it than everyone else tho lol, i just prefer triggers and a stick for moving, for aiming its not the greatest, and i luv u too man, i luv u too :cry: :) "tears of joy"
B
52
S
7
G
6
Posts: 1,945
Reputation: 7,610

PreviousNext

Return to Open Topic

Who is online

Users browsing this forum: anshulreejonia, Colludium and 0 guests