How do I clean up unused instance variables.

Get help using Construct 2

Post » Sun Jun 26, 2016 12:17 pm

Is there any quick and easy way to clean up unused instance variables? As the project progressed I've created tons of varables for testing purposes. Some sprites and families has loads of them, but are never used. A bit tideous to remove them all one by one by searching the event sheet if it's used or not. Is there any fast cleanup feature i've missed?
Follow my progress on Twitter
or in this thread Archer Devlog
B
38
S
15
G
17
Posts: 949
Reputation: 12,320

Post » Sun Jun 26, 2016 12:22 pm

Nope.

The only shortcut here is a good memory if it's used already or not.

Honestly though, I wouldn't really worry about a few vars hanging around - unless you've literally got hundreds/thousands of unused vars, it won't make a grain of sands difference to performance or project size. If it's more of just a case of being tidy for the sake of sanity - then yeah, have fun cross checking everything :/

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
83
S
34
G
40
Posts: 3,032
Reputation: 30,474

Post » Sun Jun 26, 2016 2:04 pm

SoldjahBoy wrote:Nope.

The only shortcut here is a good memory if it's used already or not.

Honestly though, I wouldn't really worry about a few vars hanging around - unless you've literally got hundreds/thousands of unused vars, it won't make a grain of sands difference to performance or project size. If it's more of just a case of being tidy for the sake of sanity - then yeah, have fun cross checking everything :/

~Sol


Yeah, it's basically just my OCD kicking in. Haha, I'm not worried about filesize or performance. But it just get a bit hard working after a while because i named them very similar in many cases. posX, Xpos, Xsort, Xvar, objectX, Xtest, testX and all other combinations you can think of. The biggest problem is remembering which was the actual one I was using. Lol.

So a nice little C2 cleanup functionality would be great. Things like "Delete unused instance variables, delete unused sprires" and things like that.
Follow my progress on Twitter
or in this thread Archer Devlog
B
38
S
15
G
17
Posts: 949
Reputation: 12,320

Post » Sun Jun 26, 2016 10:48 pm

We can all dream can't we? LOL

I agree... some kind of cleanup tool would be nice - a bazillion dollars would be nice too, haha xD

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
83
S
34
G
40
Posts: 3,032
Reputation: 30,474

Post » Mon Jun 27, 2016 5:31 am

I find it much easier to keep track of stuff when you do paper n pen sort like a notebook back up where you can see what you did and you can draw a line in it to remember to delete it.
B
52
S
24
G
6
Posts: 391
Reputation: 7,845


Return to How do I....?

Who is online

Users browsing this forum: brunopalermo, Buddhika, R0J0hound, Yahoo [Bot] and 15 guests