WACOM Intuos3 12x12

Chat about anything not covered in these forums, but keep it civil!

Post » Thu Nov 06, 2008 5:42 am

Yay it has arrived! I can finally get back to Chamber with my hand drawn animation "test", and not have to use a light box and scanner etc.

I have been waiting for 2 weeks for one to come into stock :D

Siiiiiiiiiiiick

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Thu Nov 06, 2008 11:41 am

holy crap thats a beast. Mines quite alot smaller than that.

Although all the intuos 3 range are LUSHOUS anyway :)
B
2
S
2
G
5
Posts: 448
Reputation: 2,546

Post » Thu Nov 06, 2008 1:02 pm

What is it? A graphics tablet?
Scirra Founder
B
359
S
214
G
72
Posts: 22,949
Reputation: 178,544

Post » Thu Nov 06, 2008 3:56 pm

sol you bastard!!
how i long for a tablet,how big is it
12x12 cm or inches?
or pixels?! :shock:
B
52
S
7
G
6
Posts: 1,945
Reputation: 7,610

Post » Thu Nov 06, 2008 4:00 pm

[quote="QuaziGNRLnose":1h6y8f2a]sol you bastard!!
how i long for a tablet,how big is it
12x12 cm or inches?
or pixels?! :shock:[/quote:1h6y8f2a]

If the one I found on NewEgg is any indication, it's definitely inches.
Moderator
B
98
S
37
G
19
Posts: 1,584
Reputation: 17,817

Post » Thu Nov 06, 2008 7:56 pm

12 inches? Wow.

Mine's only 4x5 inches. I guess it's not the size that counts, but how you use it lol :P. Mine's pretty basic with just pressure sensitivity.

Also, I just watched the Intuos video on the Wacom site and :shock: what the hell? It's pronounced "Wah-come?" I've been saying "Way-com" all this time. I've even heard people say "Whack-em" or "Whack-om." Damn.
Moderator
B
5
S
2
G
6
Posts: 4,348
Reputation: 10,971

Post » Thu Nov 06, 2008 11:58 pm

I have the Wacom Intuos3 as well as the bamboo.

I also have the Cintiq from Wacom (the tablet lcd), as well as a Tablet PC. Yeah, I have a few ;)

Normally though, I end up scanning something and then touching it up with the Intuos3, doing tiny details on the Cintiq.
B
2
S
2
G
4
Posts: 156
Reputation: 1,762

Post » Fri Nov 07, 2008 2:16 am

12 inches baby ;)

And yeah, I wanted (realistically) a Cintiq 12ux/wx (whichever it is) but it was like, three times the price of the Intuos 3. My last tablet was a Intuos 2 6x8 and that lasted me like 8-9 years or something like that. Hopefully I'll get a good run out of this one as well.

My old one still works, but I kinda broke the button on the pen, and the eraser as well... some(dickhead)one spilled Coke on it aaaaaaaaages ago and the eraser has always been sticky, so I tried to "fix" it and ended up completely knobbing it.

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Post » Fri Nov 07, 2008 8:47 am

You really use the eraser? I just keep my fingers hovering over the E and B keys :P.

I don't even really like the eraser, it just gets in the way. Sometimes I'll be photoshopping and my tablet stops working, and it takes me a minute to realize I'm holding the damn pen upside down :lol:. They should make a pen with a nib on either end for absent-minded people.
Moderator
B
5
S
2
G
6
Posts: 4,348
Reputation: 10,971

Post » Fri Nov 07, 2008 10:57 pm

[quote="deadeye":2tya2zrw]You really use the eraser? I just keep my fingers hovering over the E and B keys :P.

I don't even really like the eraser, it just gets in the way. Sometimes I'll be photoshopping and my tablet stops working, and it takes me a minute to realize I'm holding the damn pen upside down :lol:. They should make a pen with a nib on either end for absent-minded people.[/quote:2tya2zrw]

Yeah I like the eraser lol... I have this automatic "flip" response when drawing because I work a lot with classic 2B pencils that have the eraser on the end. I loath touching the keyboard while using my tablet, I have all the important hotkeys mapped to the tablet buttons and sliders (change brush size etc).

You can change the eraser end to a nib in the WACOM software as well... at least on the Intuos 2 and 3 series I can... not sure about the Grapphire or Bamboo tablets, but it's just software based so I would assume that you could.

~Sol
Tired of crappy file hosts that are crappy? Get DROPBOX - https://db.tt/uwjysXJF
Moderator
B
45
S
17
G
37
Posts: 2,853
Reputation: 25,966

Next

Return to Open Topic

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests